Try Everything 

演唱: Shakira

 

I messed up tonight
我搞砸了今晚

I lost another fight
我又再次戰敗

I still mess up but I'll just start again
我依舊是一團糟但我會重新再來

I keep falling down
我不斷跌倒

I keep on hitting the ground
我持續倒下

I always get up now to see what's next
我總是馬上爬起來接著看下一次會來什麼

Birds don't just fly
鳥不只會飛行

They fall down and get up
牠們滑落又拔升

Nobody learns without getting it wrong
沒有誰能在學習時不經歷失敗

 

I won’t give up, no I won’t give in
我不會放棄,不我不會退讓

Till I reach the end
直至我走到終點

And then I’ll start again
然後又重新出發

No I won't leave
不我不會離去

I wanna try everything
我要嘗試一切

I wanna try even though I could fail

我要嘗試一切即便我會失敗

I won’t give up, no I won’t give in
我不會放棄,不我不會退讓

Till I reach the end
直至我走到終點

And then I’ll start again
然後我又重新出發

No I won't leave
不我不會離去

I wanna try everything
我要嘗試一切

I wanna try even though I could fail

我要嘗試一切即便我會失敗
 

Oh oh oh oh Try everything
噢噢噢噢 嘗試一切

Oh oh oh oh Try everything
噢噢噢噢 嘗試一切

Oh oh oh oh Try everything
噢噢噢噢 嘗試一切

Oh oh oh oh

噢噢噢噢


 

Look how far you've come
你從那麼遠的地方來

You filled your heart with love
你感覺自己心中充滿了愛

Baby you've done enough take a deep breath
親愛的你做的夠多了深呼吸一下

Don't beat yourself up
不要怪罪自己

Don't need to run so fast
不用走那麼急

Sometimes we come last but we did our best

有時我們落於人後但我們已經盡其所能
 

I won’t give up, no I won’t give in
我不會放棄,不我不會退讓

Till I reach the end
直至我走到終點

And then I’ll start again
然後又重新出發

No I won't leave
不我不會離去

I wanna try everything
我要嘗試一切

I wanna try even though I could fail
我要嘗試一切即便我會失敗

I won’t give up, no I won’t give in
我不會放棄,不我不會退讓

Till I reach the end
直至我走到終點

And then I’ll start again
然後又重新出發

No I won't leave
不我不會離去

I wanna try everything
我要嘗試一切

I wanna try even though I could fail

我要嘗試一切即便我會失敗
 

I'll keep on making those new mistakes
我會繼續製造新的錯誤

I'll keep on making them every day
我會每天都繼續製造它們

Those new mistakes

那些新的各種錯誤
 

Oh oh oh oh Try everything
噢噢噢噢 嘗試一切

Oh oh oh oh Try everything
噢噢噢噢 嘗試一切

Oh oh oh oh Try everything
噢噢噢噢 嘗試一切

Oh oh oh oh

噢噢噢噢
 

Try everything...

嘗試一切

 

感想:

已經很多人翻這首了啦但就是看不順眼不要打我

我喜歡簡單直白無視中文文法的那種翻譯

反正中文博大精深怎麼排都看得懂是不

如有冒犯或問題請在下方留言

禁止一切商業行為非常感謝

arrow
arrow

    patty6006 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()